Direct naar content

Wat leuk dat je interesse hebt om vrijwilliger te worden bij de Alles Oké? Supportlijn! Jouw luisterend oor kan straks écht het verschil maken voor jongvolwassenen in Nederland. Om je aan te melden voor de eerstvolgende training, vragen we je om het onderstaande sollicitatieformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Dit duurt ongeveer 30 minuten. Met jouw antwoorden krijgen we een goed beeld van wie je bent en wat je motiveert om vrijwilliger te worden.

Na ontvangst van je ingevulde formulier nemen we contact met je op zodra de trainingsdatums bekend zijn. Tijdens het vervolg van de procedure informeren we je over de volgende stappen.

Let op: als je bij ons aan de slag gaat, vragen we een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG). Na de start van de training ontvang je hiervoor een aanvraagformulier. De kosten van de VOG kun je bij ons declareren. Heb je vragen? Stuur gerust een mail naar vrijwilliger@allesoke.nl.

Alvast bedankt voor je tijd en enthousiasme!

Meld je aan als vrijwilliger voor de Alles Oké? Supportlijn

Persoonsgegevens

Adresgegevens

CV en motivatie

Jouw achtergrond

Onderwerpen

Aan de telefoon en chat bij onze supportlijn, word je geconfronteerd met veel verschillende onderwerpen. Het ene moment voer je een gesprek over zelfdoding, aanranding of mishandeling, het andere moment vertelt iemand over hoe eenzaam hij is of dat hij zich schaamt omdat hij een steen naar een politieagent heeft gegooid.

a. Welke onderwerpen lijken jou interessant en waarom?
b. Welk onderwerpen lijken jou lastig en waarom?
c. Hoe ga je om met het schakelen tussen de verschillende onderwerpen?

Casus 1

Vrouw (19 jaar) heeft verkering met een jongere jongen (16 jaar). Zijn ouders zijn het hier niet mee eens en hij mag haar niet meer zien. Ze willen nu toch graag stiekem afspreken maar ze durft niet naar hem toe omdat ze niet met de trein wil reizen (vanwege een angststoornis). Ze belt de supportlijn voor advies.

a. Wat verwacht deze jongere van de supportlijn denk je?
b. Hoe zou je als vrijwilliger reageren?

Casus 2

Een student (22 jaar) belt en vertelt dat hij in zijn studentenstad steeds meer in een isolement is geraakt. Hij mist zijn sociale contacten uit zijn vorige woonplaats en voelt zich eenzaam en somber. Het gesprek verloopt heel leuk, het klikt. De beller vindt het contact zo prettig, dat hij vraagt of jullie niet een keertje af kunnen spreken, een keertje een wandeling kunnen gaan maken om in real life verder te praten.
Je hoort dat hij in dezelfde stad studeert als jij, dezelfde studie doet en ongeveer even oud is en je denkt hem misschien wel te kennen van de collegezaal.

a. Wat verwacht deze jongere van de supportlijn?
b. Hoe zou jij als vrijwilliger reageren?

Dienst informatie